BLOGGER IS ON HIATUS. ANY QUESTIONS, PLEASE EMAIL AT sherahshahirah24@gmail.com or ANY OTHER LINKS THAT I'VE PROVIDED IN LINKS SECTION. MERCI, ARIGATOU GOZAIMASU, SYUKRAN, THANK YOU ☺

Members ♪

Thursday, November 8, 2012

Kesabaran ada batasannya

Assalamualaikum



Apa khabar orang kampung ? HE HE HE... Alhamdulillah kerana kita masih lagi bernyawa sampai sekarang. :) Tadi baru lepas tengok movie Salam Cinta... Best woa !!! Sangat sedih, dan menyayat hati.. Sobsobsob :'( Korang try lah tengok... Sangat best :P Tak rugi kalau tengok.. Lakonan Kamal Adli dengan Diana Amir...



Okeylah, aku nak sambung dengan tajuk cerita kat atas tu... "Kesabaran ada batasnya".... Atau lebih tepat lagi , kesabaran seorang manusia mempunyai batasnya.. Manusia ni, taklah sempurna mana... Kita sering melakukan kesilapan dan kadangkala sering terlupa bahawa benda yang kita lakukan tu, ada baik dan buruknya... Aku tergerak nak cerita mengenai kesabaran ni, selepas mendengar cerita kawan aku yang dah hilang kesabarannya..


Macam ni ceritanya, kawan aku ni perempuan.. Ada sesetengah perempuan boleh tahan dan sabar dengan gurauan lelaki.. Tapi, ada jugak yang tak boleh tahan dan tak boleh sabar dengan gurauan kasar mereka.. Kalau aku, kadang-kadang tu boleh tahan, kadang-kadang tu tak... Cara cakap kawan aku yang laki ni, memang gila kasar kot dengan kawan aku.. Sampaikan kawan aku dah nak marah dia.. Mulut dan kata-kata melambangkan peribadi seseorang.. :) Nasib baik kawan aku amek tindakan rasional, dia pergi duduk tempat lain.. Hurmm.. Suppose, boys should not treat their girlfriends just like they treat their boyfriends.. Hurmmm~~~ Perasaan seorang lelaki dan perempuan memang lain sangat sangat..


Jadi, konklusinya, aku lari jauh sikit dari tajuk asal.. *siapa perasan?hehehe* Sabar itu perlu, tapi bila kesabaran seseorang tu dah sampai tahap maksima, memang hilang segala kesabarannya.... Lagi satu, jangan cakap kasar dengan perempuan.. Hati mereka lembut.. Sampai keluar segala perkataan yang tak sedap didengar, memang sangat terasalah perempuan tu.... hurmmm~~ ciao..








Thanks for dropping by :)

Monday, November 5, 2012

Apa rasanya bila dibenci ?

Assalamualaikum...

SO, how's your day ? Great ? Superb ? Okay ? Just normal ? Or does it turn out to disaster ? Well, yeah~ maybe for me, it turn out into major disaster.... =___="


Membenci dan menyukai seseorang atau sesuatu tu, merupakan lumrah hidup... kan ? Aku sendiri pernah suka kat seseorang itu dan membenci seseorang tu... Kalau korang mesti tak kisah ada orang suka korang kan ? Aku pun camtu gak~ hewhewhewhewhew :P Tapi, mesti korang akan lagi terasa bila ada diantara manusia yang wujud di muka bumi ini membenci kamu ? Hurmmm.. Memang sangat terasa la kan.. Mesti korang dok tertanya tanya, " nape dia benci aku? " , "apa aku dah buat kat dia ? " , " nape dia pandang aku camtu ? " ..... kan ?


Kali ni aku nak cerita sikit, pasal hal ni... Lumrah seorang hamba Allah yang digelar manusia, mempunyai pelbagai perasaan.. Dan salah satunya, BENCI...


"Aku tak suka dia, benci gila!!!!"

"Awat ? dia buat ape kat hang ? "

"Bajet seyh, berlagak gila.. tunjuk hebat konon!!"


Itu, antara sebab mereka benci sesama manusia... Mungkin si pembenci ni tak suka tengok orang yang dibencinya tu lebih sikit dari dia... Kadang- kadang aku pun pernah bersifat macam ni.. Nama pon manusia... Lemah dalam mengatasi perasaan sendiri... Ada yang benci disebabkan orang yang dia tak suka tu menghina atau mencaci dia secara kasar dan juga menyakitkan hati si pembenci.. Siapa suka kena caci, maki, disakitkan hati setiap hari kan ? Memang orang tak suka lah... Tapi aku sekarang dalam proses untuk tidak membenci orang.. :) Alhamdulillah, semua tu boleh digest sikit-sikit... Aku teringat pesan seorang kawan baik dari sekolah dulu, " Jangan tak suka (benci) kat orang... Kau benci kat orang, kau tak tahu berapa ramai lagi yang kat luar tu benci kau "... Statement ni aku sokong.. What goes around, come around.. Kita benci orang, orang benci kita balik... hurmmm~~~


*kalau korang berada dlm situasi ni ?*


Tapi ada jugak yang benci sebab dia tak suka kawan kepada mangsa pembenci tu.. Paham tak ? Meh aku tolong fahamkan lagi ?


Faham dah ? Good... Tapi perkara yang macam ni , aku jarang jumpa.. Tapi bila dah jumpa memang terkejut jap.. kesian si 'B' tu, tak pasal-pasal tak disukai orang hanya kerana si 'B' bersahabat dengan si 'C'...  Orang yang membenci tu, tak rasa bersalah ke atas sikap dia ni? *keep wondering* Ingat dulu pesan orang-orang tua.. "Jangan benci-benci, nanti sayang.." ...




So, I guess, this is just my opinion.. How about yours ? You may share it with me :) Leave your opinion either at my comment box, or chat box :) Thank you... Assalamualaikum 

Thanks for dropping by :)