BLOGGER IS ON HIATUS. ANY QUESTIONS, PLEASE EMAIL AT sherahshahirah24@gmail.com or ANY OTHER LINKS THAT I'VE PROVIDED IN LINKS SECTION. MERCI, ARIGATOU GOZAIMASU, SYUKRAN, THANK YOU ☺

Members ♪

Thursday, November 8, 2012

Kesabaran ada batasannya

Assalamualaikum



Apa khabar orang kampung ? HE HE HE... Alhamdulillah kerana kita masih lagi bernyawa sampai sekarang. :) Tadi baru lepas tengok movie Salam Cinta... Best woa !!! Sangat sedih, dan menyayat hati.. Sobsobsob :'( Korang try lah tengok... Sangat best :P Tak rugi kalau tengok.. Lakonan Kamal Adli dengan Diana Amir...



Okeylah, aku nak sambung dengan tajuk cerita kat atas tu... "Kesabaran ada batasnya".... Atau lebih tepat lagi , kesabaran seorang manusia mempunyai batasnya.. Manusia ni, taklah sempurna mana... Kita sering melakukan kesilapan dan kadangkala sering terlupa bahawa benda yang kita lakukan tu, ada baik dan buruknya... Aku tergerak nak cerita mengenai kesabaran ni, selepas mendengar cerita kawan aku yang dah hilang kesabarannya..


Macam ni ceritanya, kawan aku ni perempuan.. Ada sesetengah perempuan boleh tahan dan sabar dengan gurauan lelaki.. Tapi, ada jugak yang tak boleh tahan dan tak boleh sabar dengan gurauan kasar mereka.. Kalau aku, kadang-kadang tu boleh tahan, kadang-kadang tu tak... Cara cakap kawan aku yang laki ni, memang gila kasar kot dengan kawan aku.. Sampaikan kawan aku dah nak marah dia.. Mulut dan kata-kata melambangkan peribadi seseorang.. :) Nasib baik kawan aku amek tindakan rasional, dia pergi duduk tempat lain.. Hurmm.. Suppose, boys should not treat their girlfriends just like they treat their boyfriends.. Hurmmm~~~ Perasaan seorang lelaki dan perempuan memang lain sangat sangat..


Jadi, konklusinya, aku lari jauh sikit dari tajuk asal.. *siapa perasan?hehehe* Sabar itu perlu, tapi bila kesabaran seseorang tu dah sampai tahap maksima, memang hilang segala kesabarannya.... Lagi satu, jangan cakap kasar dengan perempuan.. Hati mereka lembut.. Sampai keluar segala perkataan yang tak sedap didengar, memang sangat terasalah perempuan tu.... hurmmm~~ ciao..








Thanks for dropping by :)

No comments :

Post a Comment

Share anything, accept everything.
Spill your thoughts here ☺☺☺